Pembaca Molek

Monday 28 May 2012

Jauhi kedutan wajah

  1. Proses kedutan (wrinkles) pada wajah wanita mula kelihatan ketika usia 30 ke atas. Oleh itu, ada baiknya jika kamu bermula lebih awal dalam rutin penjagaan kecantikan. Beri lebih perhatian kepada wajahmu bermula dari usia 20-an.
  2. Kedutan pada asasnya muncul pada kulit wajah yang kering. Kamu boleh mengamati garis-garis ini terutama di sekitar mata dan bibir. Untuk langkah terbaik, kunjungi pakar kecantikan dan amalkan rutin penjagaan diri secara efektif setiap hari.
  3. Melakukan facial di salun sebanyak sekali sebulan adalah memadai. Urutan semasa facial akan memberi kamu kerehatan dan kesegaran pada wajah. Di samping itu, ambil masa lebih kurang 10 minit untuk penjagaan wajah setiap 2 kali sehari. Amalan yang baik akan memastikan kulit kekal bersih, lembab dan subur.
  4. Jangan lupa kepada 3 amalan penting iaitu membersih, menyegar dan melembab. Gunakan pencuci muka yang sesuai dengan kulitmu. Kemudian, guna cotton pad untuk menyapu penyegar (toner) pada wajah. Sudahi dengan krim pelembab dan urut secara perlahan-lahan di sekitar wajah dan leher.
  5. Seminggu sekali, bersihkan wajahmu dengan skrub muka untuk menyingkirkan sel kulit mati. Ia akan menjadikan kulitmu kelihatan sihat dan berseri. Setelah itu, pupur wajah dengan topeng muka (facial mask). Ia akan menyegarkan, menyejukkan dan melembutkan tekstur kulitmu.
  6. Selepas kamu selesa dengan amalan-amalan asas kecantikan ini, ia akan menjadikan kamu lebih bersedia untuk rawatan intensif. Lebih-lebih lagi, amalan asas kamu tadi telah berjaya menyediakan wajahmu laksana kanvas yang bersih dan mampu menyerap khasiat dari formula-formula kecantikan yang lebih bersifat 'advanced'. Sekarang kamu boleh 'invest' untuk produk-produk seperti krim anti penuaan dan serum.
  7. Terdapat banyak produk-produk di pasaran kini yang bersesuaian untuk diamalkan. Antaranya collagen, sarang burung (bird's nest), Stem cells, advanced night repair (krim malam yang bersifat membaiki kulit), wrinkle corrector (pencegah kedutan) dan berbagai-bagai lagi. Di samping itu, amalkan juga pengambilan pemakanan yang baik, senaman dan minum air dengan secukupnya bagi mendapat paras wajah menarik yang didambakan.
Lancome repositioning and lifting cream

Prima oligo - stem cells


No comments:

Post a Comment