Pembaca Molek

Monday 14 October 2013

Salam Aidil Adha


Salam dan saya juga tidak mahu ketinggalan mengucapkan Selamat Menyambut Aidil Adha buat khalayak pembaca saya. Diam tak diam bulan Zulhijjah sudah menjengah selepas baru sahaja rasanya menyambut Syawal yang lepas. Betapa cepat masa berlalu. Saya masih bekerja pada siang hari tadi maka saya tidak dapat menjadi ibu-ibu tipikal yang bertungkus lumus menyediakan juadah menyambut perayaan. Untuk itu dan bagi melengkapkan suasana AidilAdha sebentar tadi saya keluar mencari lemang dan rendang yang dengan mudahnya dapat mencipta mood dan suasana perayaan. Pulang ke rumah takbir raya kedengaran berkumandang dari musolla tidak jauh dari kawasan kejiranan ini. Terasa nikmat apabila dapat mengecap keindahan-keindahan sebegini yang turut membangkitkan nostalgia menyambut Haru Raya Haji lewat zaman kanak-kanak dulu. 

Setakat ini dahulu dan buat yang pulang ke kampung, hati-hati di jalanan dan jangan terburu-buru kerana kesabaran adalah kunci pemanduan yang paling selamat. Jumpa lagi di lembaran coretan seterusnya dengan mood baru yang lebih segar.

No comments:

Post a Comment