Pembaca Molek

Friday 6 January 2012

Perihal Molek

Salam Tahun Baru. Saya merasakan tahun baru adalah masa yang sesuai untuk rebranding blog saya menjadi 'Perihal Molek', atas sebab-sebab yang saya nyatakan di sini....
  1. Saya sendiri tidak secantik bidadari. Saya menulis berlandaskan minat yang mendalam dalam bidang estetik dan kecantikan. Seringkali juga menjadi pakar rujuk di kalangan kawan-kawan tentang kosmetik dan barangan penjagaan diri.
  2. 'Perihal Molek' (dahulunya Perihal Cantik) mula dibangunkan sebagai laman blog lewat April 2011. Kini ia mencapai purata hits sekitar 100 pengunjung setiap hari. Suatu angka yang memuaskan bagi saya kerana saya sendiri tidak pernah 'promote' blog ini di kalangan kawan-kawan. Saya menulis untuk kepuasan sendiri. Apa yang terpapar di sini adalah hasil kajian dan pengalaman sendiri yang saya dokumentasikan secara bertulis untuk rujukan sendiri dan berkongsi dengan pembaca sekalian. Terima kasih juga di atas sokongan, saya percaya ramai 'silent readers' di blog ini.
  3. Nama 'Molek' diambil sempena kampung asal saya iaitu Kg Air Molek, Kuala Sg. Baru, Melaka. Ibu bapa saya berasal dari sana. It's a newly discovered tourist destination now... and very exotic. Should you run out of place to go on vacation.. do try Pengkalan Balak, Padang Kemunting, Kuala Linggi and such. You will be amazed.....
  4. Perihal Molek juga adalah percubaan saya untuk bersifat lebih santai dalam penulisan. Menulis tentang 'Cantik', adakalanya ruang lingkup terlalu sempit berkisar sekitar hal-hal penjagaan diri sahaja, lantas kering idea. Saya ingin berkongsi tentang tips kehidupan, kerjaya, famili dsb. dan saya berharap Perihal Molek boleh menjadi platform saya ke arah itu.
  5. Blog ini juga adalah interpretasi kepada cita-cita saya yang tak tercapai iaitu ingin memiliki Majalah sendiri. Dahulu saya sering berangan-angan mempunyai majalah berjudul '5 muka', di mana setiap 5 muka untuk section hiburan, 5 muka berikutnya untuk section penjagaan kecantikan. 5 muka helaian resepi, 5 muka hiasan kediaman... dan seterusnya. Sedikit sebanyak impian itu tercapai dengan kelahiran bahan bacaan maya ini... saya harap ia dapat memberi manfaat kepada semua. Sepatah kata penulis kegemaran saya, Elviza Michelle Kamal (kolumnis Sinar Harian),'Bermimpilah, kerana Tuhan akan memeluk mimpi-mimpimu!'

No comments:

Post a Comment