Pembaca Molek

Friday 17 February 2012

Semburan penyegar wajah

Semburan penyegar wajah (facial hydrating mist) bukanlah rutin yang paling asas dalam penjagaan kecantikan. Seperti yang kita ketahui, rutin yang asas merangkumi langkah membersih-menyegar dan melembab. Namun, tidak salah jika kamu mencuba kerana ia sangat convenient (mudah) untuk diamalkan dan memberi kesan segar pada wajah yang lesu seharian.
Bioglo Facial mist - dari Cosway


Berikut adalah beberapa cara bagi mengaplikasikan 'Facial hydrating mist':-
  • Ia boleh membantu krim pelembab yang kamu gunakan menyerap khasiat dengan lebih optimum. Sebelum menyapu krim pada wajah, semburkan dahulu facial mist secukupnya ke arah muka. Facial mist sangat semulajadi kerana ia terhasil daripada daripada 'spring water', air laut dalam atau pun air terawat yang telah dimurnikan.
  • Facial mist boleh membantu menghidratkan wajah yang kekeringan. Terutamanya jika kamu terdedah kepada suhu penghawa dingin, ataupun wajah menjadi lesu kerana berada berjam-jam dalam perjalanan dan penerbangan. Semburkan facial hydrating mist untuk mendapat kesan segar dengan kadar segera.
  • Membantu mengekalkan mekap. Selepas kamu mengenakan tatarias wajah seperti bedak kompak, pembayang mata dan pemerah pipi, semburkan sedikit facial mist untuk mengekalkan mekap pada kadar lebih lama. Kamu akan lebih berpuas hati kerana facial mist memberi kesan 'dewy' (berseri) pada wajah.
  • Facial mist boleh meredakan kerengsaan wajah. Jika kamu berasa wajah tidak selesa, semburkan facial mist untuk memberi kesan kelegaan pada kulit. Ia membantu memperbaiki kulit wajah yang kemerahan, meruam dan gatal-gatal. Namun, sesetengah orang mungkin sensitif dengan kandungan yang terdapat dalam facial hydrating mist. Secara asasnya, ia adalah produk yang disyorkan oleh pakar dermatologi dan selamat untuk digunakan.

No comments:

Post a Comment