Pembaca Molek

Friday 24 May 2013

My latest obsessions

Berikut adalah penemuan terbaru saya dalam rutin jagaan diri;

Losyen - Farmasi Color Cosmetics

Ini produk pertama yang saya gunakan dari rangkaian Farmasi Color Cosmetics. Produknya halal dan berasal dari negara Turki. Untuk kamu yang mencari-cari produk penjagaan diri yang tidak diragui kandungannya, boleh saja gunakan losyen FCC ini untuk seluruh badan dan tangan. Bau haruman berrinya memikat, lembut dan tidak melekit. Terdapat juga dalam haruman aprikot. Ingin menambah wang saku? FCC juga menawarkan perniagaan untuk jualan produk-produk mereka yang merangkumi alat kosmetik, barangan penjagaan diri dan haruman.

Body Shop - White Musk
Sejak sekian lama saya melupakan designer perfums seperti Estee Lauder, Elizabeth Arden dan Clinique. Saya ragu-ragu terhadap bahan-bahan kandungan perfumnya (khabarnya mengandungi 'lard' - lemak babi bagi merangsang wangiannya tahan lama). Sejak itu saya beralih kepada haruman The Body Shop. Saya memilih White Musk di atas kerana ia juga adalah haruman mengikut sunnah. Tahukah kamu bahawa musk (kesturi) boleh mencegah ilmu pukau? Dikatakan sihir dan pukau tidak boleh meresap kepada pemakai haruman kesturi. The Body Shop juga sebagaimana yang kita tahu sejak sekian lama memperjuangkan 'No cruelty against animals' dan mengamalkan kempen kitar semula dan lestari alam semulajadi.

Bioessence miracle water

Bioessence baru-baru ini memperkenalkan produk miracle water dalam bentuk semburan. Mudah digunakan, cuma semburkan pada bahagian tubuh yang memerlukan. Jika rambut tidak terurus, boleh saja spray miracle water ini dan sikat seperti biasa. Jika wajah kelesuan dan menginginkan 'pick me up', semburkan miracle water pada muka dan serta-merta kamu akan merasa segar. Saya juga tertarik bila mana spray ini boleh bertindak mengurangkan kesan sembab bawah mata dan lingkaran mata hitam. Selain itu, ia juga selamat digunakan pada bayi untuk meredakan kesan kerengsaan kulit dan kemerahan akibat ruam lampin.

No comments:

Post a Comment