Pembaca Molek

Friday 10 May 2013

Rawatan 'fruit acid' untuk wajah

Baru-baru ini saya berkesempatan untuk mencuba kaedah 'fruit acid treatment'. Ia merupakan perawatan untuk mencegah penuaan kulit, membaiki kerosakan kulit akibat pendedahan matahari dan juga membaikpulih kesan cela pada wajah secara keseluruhannya.

Rawatan 'fruit acid' akan membersihkan sel-sel kulit mati di permukaan wajah sekaligus menjadikan wajah kelihatan lebih cerah. Semasa rawatan, jangan terkejut kerana ia akan menyebabkan rasa 'menggigit' pada kulit menandakan bahan tersebut sedang bertindakbalas. Ia bersifat sementara sahaja kerana selepas itu kulitmu akan lebih bersedia untuk menghasilkan sel-sel yang baru supaya wajahmu nampak lebih sihat dan bermaya. 

Jika kulitmu sensitif, keesokan harinya mungkin wajahmu akan kemerahan. Gunakan krim tabir suria untuk mengelakkan pendedahan kepada matahari secara berterusan. Kamu akan mendapati kulitmu kelihatan semakin baik selepas perawatan ini. Namun, untuk mendapatkan hasil yang memuaskan, beberapa siri rawatan adalah diperlukan bagi membaiki kulit secara konsisten.


No comments:

Post a Comment