Pembaca Molek

Tuesday 11 June 2013

Rahsia stem cells

Tahukah kamu tentang kebaikan stem cells? Terdapat produk-produk kecantikan di pasaran sekarang yang memanfaatkan kebaikan stem cells. Kebaikan yang terdapat di dalam produk tersebut ialah keupayaannya untuk meremajakan kulit.

Semakin kita meningkat usia, kulit semakin kurang keupayaan untuk membina sel-sel baru. Oleh yang demikian, kulit akan kelihatan kurang bermaya dan kelihatan lebih tua. Dengan menggunakan produk yang mengandungi stem cells, kulitmu akan dirangsang untuk menghasilkan sel-sel baru dan membantu wajah kelihatan lebih muda. Antara kebaikannya adalah seperti berikut :-
  • kulit wajah akan menjadi lebih lembab (kulit lembab akan mengelakkan muncul kedut dan garis halus).
  • kulit akan menjadi lebih elastik (cekang).
  • memperbaiki tona dan kecerahan kulit
  • wajah tampak lebih muda
  • kerosakan kulit dibaikpulih dan menjadikan kulit lebih cantik dan halus
  • kerut sekitar mata dan bibir berkurangan
  • membaiki kerosakan kulit akibat pancaran matahari.
Secara amnya, kulit akan mengalami proses regenerasi sekitar 28 hari. Setiap kali tempoh tersebut, sel-sel kulit mati akan terlerai dari permukaan kulit dan digantikan dengan sel-sel kulit yang baru. Dengan menggunakan produk berasaskan stem cells, sel-sel kulit yang lama akan disingkirkan dengan galak bagi memberi peluang kulit baru muncul ke permukaan dengan kesan yang lebih cerah dan segar. Stem cells juga membantu menyihatkan wajah secara menguatkan perlindungan kulit, mempertahankan dari tekanan akibat cuaca dan persekitaran serta membantu wajah lebih sihat dan muda. Terdapat banyak produk yang kamu boleh tinjau di pasaran di mana ia memanfaatkan sepenuhnya kebaikan stem cells ini. Selamat mencuba! 

Prima Oligo Growth Factor (Stem cells) facial spray



No comments:

Post a Comment