Pembaca Molek

Thursday 27 June 2013

My wishlists

Aku mengimpikan produk-produk ini dalam himpunanku sekarang...

Lancome milky cream cleanser
Susu pembersih di atas adalah winning product dari Lancome. Untuk kamu yang memakai mekap selama seharian, adalah perlu untuk mengangkat kekotoran dari wajah dengan sebersih-bersihnya. Oleh itu, penggunaan produk yang betul sangat penting kerana di samping menanggalkan mekap dengan berkesan, kulit wajah juga hendaklah dijaga supaya tidak kering. Sewaktu mencubanya saya dapat merasakan perbezaan di mana kulit kelihatan lebih cerah dan bersih selepas menggunakannya. Harga sekitar RM115.

Shiseido - brush for foundation
Memakai foundation (bedak asas) dengan meratakan menggunakan jari-jemari adalah memadai. Namun kamu harus berhati-hati kerana jika tidak mahir memakainya wajah akan kelihatan 'cakey' (bercapuk) dan tidak semulajadi. Untuk kesan memakai foundation laksana profesional, jurusolek mengesyorkan berus bedak asas seperti di atas. Helaian berusnya berbentuk condong, lantas memudahkan sapuan untuk kawasan-kawasan berlekuk seperti di sekitar hidung, pipi dan dagu. Harga sekitar RM90.

DKNY- so pure Rose
Jika kamu sedang mencari-cari perfum yang tidak 'overpowering', DKNY so pure di atas adalah jawapannya. Terdapat versi satu lagi yang berwarna putih, namun saya menggemari bauan mawar di atas. Pemakaian perfum pada waktu siang mestilah dengan cara yang betul, di mana haruman mesti berbau lembut dan tidak terlalu menarik perhatian. Secara asasnya, memandangkan kita bekerja pada waktu siang maka minyak wangi mestilah berbau neutral bagi menyerlahkan imej profesional. Manakala pada waktu malam kamu boleh memakai perfum yang lebih bersifat 'glamour and deep'. Harga sekitar RM385.

No comments:

Post a Comment