Pembaca Molek

Friday 7 June 2013

Shiseido yang semulajadi

Shiseido adalah produk kecantikan yang tidak perlu diperkenalkan lagi di pasaran. Kenangan saya bersama Shiseido ialah ia kosmetik yang digunakan semasa hari pernikahan dan persandingan lewat 10 tahun dahulu. Benar, ia produk kosmetik pilihan jurusolek dan penata rias mempelai. Semasa di asrama dahulu, seorang rakan berkulit mulus hasil menggunakan Shiseido semenjak dari usia remaja lagi. Shiseido adalah produk terbilang dari negara matahari terbit Jepun. Semasa loji nuklear di Jepun meledak sekitar 2 tahun dahulu, saya sedikit terkesan. Saya memang agak paranoid orangnya. Saya bimbang menggunakan produk kosmetik Jepun kerana gusarkan ia terkena pancaran radioaktif. Namun kini, saya mengerti sendiri bahawa kegusaran saya tidak berasas langsung.

Shiseido maquillage- loose powder
Baru-baru ini saya mencari bedak tabur (loose powder) paling semulajadi dan mudah sahaja tertawan dengan Shiseido Maquiilage. Untuk kamu yang menggemari solekan semulajadi terutama pada waktu siang dan tidak mahu wajah kelihatan 'bertopeng', Shiseido Maquiilage loose powder adalah jawapan paling mutlak. Namun jika menginginkan wajah lebih glamour, kemas dan mulus - boleh sahaja gandingkannya dengan bedak asas dan concealer sebelum menyapu bedak tabur. 

Shiseido - lipstik
Jika ingin lari dari kebiasaan memakai lipstik konvensional (jenis stick) kamu boleh juga mencuba lip shine dari Shiseido di atas. Ia mempunyai berus applicator untuk memudahkan sapuan, hanya ratakan di atas bibir kemudian pedap kedua-dua ulas bibir untuk menghasilkan warna yang sekata. Lipstik di atas mempunyai bentuk seperti berikut:-


Walaupun ia kelihatan rumit, namun sebenarnya ia mudah dipakai dan kelihatan semulajadi di bibir. Kamu boleh memakainya tanpa lip gloss kerana ia memiliki kesan kilauan dan menjadikan bibir kekal lembab dan tidak kekeringan. Bagi saya, kedua-dua gandingan produk di atas adalah sesuai untuk pemakaian asas dan ringan pada waktu siang. Ia juga amat sesuai buat kamu yang menggemari aplikasi semulajadi semasa bersolek dan tidak gemar memakai kosmetik yang tebal dan garang.

No comments:

Post a Comment