Pembaca Molek

Friday 9 December 2011

Yakini Prima Oligo

Seperti kamu semua di luar sana, saya juga amat skeptikal terhadap produk baru. Tanpa saya sedari rupa-rupanya produk yang saya review ini sudah bertapak lebih 15 tahun di Malaysia. Saya mula diperkenalkan dengan produk 'Prima Oligo' oleh jurukecantikan saya, Wendy. Selepas mencubanya saya benar-benar berpuas hati dan enggan menoleh ke belakang lagi.

Prima Oligo mempunyai rangkaian produk yang berbeza mengikut jenis dan tekstur kulit. Saya telah disarankan untuk menggunapakai versi kulit kering dan sensitif. Selepas menggunakannya, kulit yang dahulunya kering dan menggelupas muncul sekata dan jernih. Namun menurut jurukecantikan yang merawat kulit, produk semata-mata juga tidak menjamin hasil yang baik. Ia perlu berlaku seiring dengan rawatan-rawatan intensif seperti 'micropeel', 'ampoules' dan juga 'Chinese quartz' (sila rujuk pakar estetik atau beautician tentang istilah-istilah perawatan ini kerana saya bukan juruterapi kecantikan yang bertauliah!). Selepas perawatan-perawatan ini membaiki tekstur kulitmu, produk-produk skincare akan mudah meresap dan memberi hasil yang terbaik untuk kulit. Saya tidak pasti sama ada produk Prima Oligo ada dijual di pasaran terbuka. Kemungkinan besar ia hanya dijual di salon-salon tertentu dan secara jualan langsung. Harganya sederhana berpatutan dengan set penjagaan kulit yang lengkap.

Oleh itu, dalam memilih produk penjagaan kulit, jangan semata-mata bergantung kepada jenama. Pilihlah produk mengikut kesesuaian jenis kulit dengan mengikut saranan pakar kulit atau pakar estetik. Tanamkan sifat peka dengan perubahan tekstur kulit kerana keadaan kulit kamu berubah seiring usia. Secara asasnya, kulit berminyak semasa remaja namun cenderung menjadi kering apabila usia meningkat. Dengan pemilihan produk yang betul ditambah dengan rutin penjagaan kulit yang konsisten, ucapkan selamat datang kepada wajah jernih dan segar yang sering kamu impi-impikan.

No comments:

Post a Comment