Pembaca Molek

Sunday 3 July 2011

Artis & indorsmen produk

Produk-produk kecantikan perlu dipromosikan supaya khalayak mengetahui kehadirannya di pasaran. Strategi pemasaran yang betul akan menjadikan produk laku dan laris serta menjana keuntungan yang banyak kepada pengeluarnya. Salah satu cara pemasaran berkesan ialah dengan mengambil artis sebagai duta produk. Banyak produk-produk di pasaran kecantikan yang terkenal disebabkan oleh populariti artis/selebriti yang menjadi wajah produk mereka.

Datin Norazlina Redzuan



Datin Norazlina Redzuan pernah mengindors produk Shurah. Beliau berjaya memberikan impak berkesan menjadikan produk tersebut laris di pasaran.

Siti - Maybelline


Siti Nurhaliza pernah mendukung nama Maybelline. Kini Siti lebih selesa memperkenalkan produk sendiri iaitu Simplysiti.

Camelia
Kehadiran Camelia sebagai duta berjaya mempopularkan Innershine yang diwakilinya

Kini kehadiran artis-artis begitu sinonim dengan jenama kecantikan yang diwakili. Erra Fazira dan Rozita Che Wan adalah wajah-wajah Avon. Fazura mewakili jenama Lux dan Nutox. Kini Maybelline mengambil Liyana Jasmay sebagai model kosmetik mereka manakala Lisa Surihani dan Heliza Helmi menjadi duta Garnier. Secara tidak langsung peminat-peminat mereka yang ramai akan mencuba jenama kosmetik yang mereka wakili. Kini terdapat pula trend mengambil artis lelaki sebagai duta produk. Semakin banyak produk penjagaan diri untuk jejaka 'metroseksual' dan trend ini didahului oleh Aaron Aziz (duta Loreal Men) dan Fahrin (sebagai duta Garnier men).

No comments:

Post a Comment