Pembaca Molek

Tuesday 3 May 2011

BB cream yang ajaib

BB cream pada asalnya adalah produk klinikal. Ia digunakan oleh pakar kulit untuk merawat wajah usai pembedahan laser kerana keadaan kulit pada ketika itu amat-amat sensitif. Kemudian ia digunakan secara meluas oleh pelakon-pelakon Korea di dalam siri-siri yang dibintangi oleh mereka. Dek kerana terpegun dengan wajah mulus pelakon-pelakon inilah, maka BB cream mendapat sambutan hangat apabila mula diperkenalkan di pasaran kecantikan.

Awalnya tidak banyak jenama kosmetik yang mempunyai produk BB cream mereka sendiri. Antara jenama yang mula-mula memasarkan produk BB cream di Malaysia ialah Silky Girl.

Kini semakin banyak produk-produk BB cream untuk dicuba di pasaran. Antaranya Bio-Essence, The Face Shop, Clinique dan Skin79 (Korean Beauty Square). Maybelline juga ada menawarkan produk BB cream di kaunter kecantikan mereka.

BB cream amat digemari kerana ia menawarkan banyak kebaikan seperti mencerahkan kulit, menyamaratakan tona dan menegangkan kulit tanpa menyumbat pori-pori. Cara penggunaannya ialah dengan memicit sebutir 'pea-sized' BB cream di belakang tapak tangan dan tepuk perlahan-lahan di wajah. (Anda boleh google untuk tutorial penggunaan BB cream yang betul). Jika belum pernah mencuba produk BB cream, saya cadangkan yang berikut ini :-


BB cream yang memberi liputan cantik dari Cosway


No comments:

Post a Comment