Pembaca Molek

Tuesday 3 May 2011

Ikon cantik

Berikut adalah figura-figura yang penulis labelkan sebagai cantik sepanjang zaman


Seniwati Latifah Omar adalah 'seri panggung' filem-filem Melayu sekitar 60'an. Salah satu daripada filem yang dibintanginya ialah 'Cucu Datuk Merah' bergandingan dengan Nordin Ahmad. Beliau juga adalah si Bawang Merah, watak protagonis dalam kisah 'Bawang Putih Bawang Merah'. Meskipun berlakon dalam layar hitam putih, seri cantiknya amat terserlah ditambah dengan sebutir tahi lalat ayu di tepi bibir kiri. She is truly a classical beauty.

Seniwati Sarimah juga tidak perlu diperkenalkan lagi di arena kecantikan. Wajahnya klasik dan punya pesona tersendiri. Beliau adalah 'the living legend of beauty'. Seniwati Sarimah berkongsi rahsia kecantikan melalui jamu 'Mayang Suri' yang diusahakannya sendiri.

 Datin Seri Normala Shamsuddin aka 'Wanita Melayu Tercantik'. Datin Seri Normala kekal cantik menginjak usia 40-an. Jika orang seusianya sedang risau membilang kedut, Datin Seri Normala masih ayu dengan raut wajah comel. Kini lebih suka menjalani hidup 'low profile'

The ravishing beauty that no need to be introduced. Vanidah Imran kekal cantik meskipun bukan lagi di usia 20-an. Di arena lakonan juga namanya masih bersinar dan kini mengukir namanya di bidang pengacaraan. Walau pun diasak dengan muka-muka baru yang semuanya rupawan dan silih berganti di arena hiburan, Vanidah kekal dalam kelasnya yang tersendiri. Beliau benar-benar menepati gambaran cantik bagi wanita di rantau ini. Amat sesuailah memeran watak 'Wanita Melayu Terakhir' suatu ketika dulu.



No comments:

Post a Comment