Pembaca Molek

Wednesday 4 May 2011

Cantik dan murah

Jangan risau untuk merawat wajah andai tak punya peruntukan mahal. Mustika Ratu ada jawapannya untuk bercantik-cantik dalam budget terhad.

Gunakan 'peeling mundisari' sebagai scrub untuk merawat wajah. Cara penggunaannya ialah dengan mencampurkan secukup serbuk peeling dengan air sari mawar putih, bancuh dengan rata dan oleskan ke wajah. Apabila hampir kering gosok-gosokkan wajah anda dengan lembut sampai peeling mundisari tersebut berjatuhan. Kemudian cuci wajah seperti biasa. Anda akan merasa kulit wajah begitu lembut kerana sel-sel kulit mati telah disingkirkan.
Air sari mawar putih punya manfaat pelbagai. Ia boleh digunakan sebagai penyegar selepas mencuci muka. Boleh juga dicampurkan di dalam masker atau peeling sebelum diratakan seluruhnya pada wajah.

Wajah yang telah dibersihkan selepas menyapu peeling tadi telah sedia untuk perapian selanjutnya. Gunakan masker bengkoang, sangat elok untuk menyejukkan kulit wajah disamping mencerahkan. Hanya bancuhkan dengan air sari mawar putih sebelum disapu merata seluruh wajah. Jika rajin mengamalkannya kulit akan halus, cerah dan mulus. Di samping harga yang berpatutan, perawatan di atas juga menggunakan sumber alami. Yakinilah yang anda akan lebih cantik secara semulajadi.


No comments:

Post a Comment