Pembaca Molek

Tuesday 24 May 2011

Tentang Camelia

Camelia (lahir 1974) mula menjengah industri seni sekitar tahun 1990-an. Berasal dari Bumi Kenyalang, beliau layak diberi jolokan 'Puteri Santubong zaman moden' kerana beliau laksana ikon kepada gadis-gadis cantik dari Sarawak.
 Camelia di awal kemunculan sebagai penyanyi. Lagu popularnya bertajuk 'Rindu padanya'

Seorang editor hiburan pernah menulis bahawa kecantikan Camelia terletak pada 'her almond shape eyes'

Entah mengapa, percaturan Camelia di bidang nyanyian tidak begitu memberi impak, maybe because it's being overriden by her beauty. Sedangkan Camelia punya suara lembut yang tersendiri, dengan lagu-lagu cathcy, seperti 'Not that type of lady'.

Camelia lebih menyerlah sebagai personaliti dan ikon gaya di majlis-majlis fesyen tempatan mahu pun antarabangsa.

Classy Camelia

Camelia banyak menggayakan rekaan Tom Abang Saufi. Corak pua kumbu begitu sinonim dengan Camelia

Menjenguk ruang lingkup peribadi, sewaktu mula-mula aktif dalam bidang seni Camelia telah pun bergelar isteri kepada Ehsan. Takdir menentukan ikatan perkahwinan mereka terlerai di tengah jalan. Kemudian Camelia ada digossipkan dengan seseorang yang bergelar VIP. Namun khabarnya, hubungan itu juga putus di tengah jalan.
 Ke mana menghilangnya Camelia? Ada berita mengatakan Camelia telahpun berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan. Malah, saya pernah terimbas sebuah blog yang memuatnaik gambar akikah anak Camelia. Seperti selalu, Camelia sentiasa cantik dan elegan. Yang pasti, dunia seni akan sentiasa merindui kelibat Camelia kerana kehadirannya cukup bergaya dan memberi inspirasi tanpa sempadan.


No comments:

Post a Comment