Pembaca Molek

Tuesday 17 May 2011

Untuk rawatan intensif

Bersyukurlah bagi wanita-wanita yang mempunyai kulit mulus tanpa cela, namun ada di antaranya yang mengalami masalah kulit yang agak membebankan. Contohnya seperti kesan parut, pigmentasi, kekeringan yang ekstrem, jerawat dan akne mahupun bekas cacar.

Jangan bersedih berterus-terusan kerana banyak produk-produk yang muncul di pasaran dengan kesan penyembuhan hebat. Harga yang ditawarkan juga berpatutan. Namun, pemakaian sesuatu krim rawatan itu haruslah konsisten dan disiplin. Hasil usaha anda pasti akan jelas kelihatan dengan wajah baru anda yang tampil lebih jernih dan sihat.
 Ya, Bio Oil selamat digunakan pada wajah untuk kulit yang mengalami masalah. Antara gejala-gejala yang boleh dibantu oleh Bio Oil ialah penuaan, kekeringan dan parut. Pakai secukupnya tanpa berlebihan kerana bimbang mengundang minyak pada muka. Kesan positif hasil pemakaian konsisten Bio Oil pada kadar 2 kali sehari akan menghasilkan kulit yang lebih cerah dan sekata. Parut, meskipun mungkin masih ada kesan, namun Bio Oil dapat membantu menyamarkannya.
Tahukan anda khasiat minyak rosehip (rosehip oil)? Rosehip ialah dari kumpulan bunga mawar liar dan banyak terdapat di pergunungan Chile. Selama bertahun-tahun Rosehip dikenali di serata dunia kerana khasiatnya dalam menyembuhkan kulit. Rosehip boleh membantu memudarkan parut, mencegah kedut dan penuaan juga dapat menyamarkan pigmentasi. Sila buru produk yang dinyatakan di atas di farmasi. Penerangan produk menyatakan ia boleh digunakan sebagai pelembab tetapi saya sendiri kurang yakin. Ia agak berminyak dan berwarna kekuningan. Saya cadangkan guna produk ini sebagai rawatan intensif diwaktu malam, khasnya ketika tidur sewaktu wajah sedang dalam keadaan rehat secukupnya.


Gambar di atas ialah produk Nutri Rich Oil. Ia agak mahal dalam rangkaian produk Nutrimetics namun hasilnya begitu mengkagumkan. Jika mengalami kekeringan kulit yang ekstrem, apa kata lembabkannya secara menyeluruh dengan produk hero dari Nutrimetics ini. Ramai yang telah mengamalkannya dan berpuas hati.

No comments:

Post a Comment